Header menu link for other important links
X

The legal regulation of contracts for the representation of professional players - the nature and effectsالتنظيم القانوني لعقود تمثيل اللاعبين المحترفين –الماهية والآثار

Published in University of Baghdad
2018
   
Issue: 2
Pages: 35 - 70
Abstract

يحتل التنظيم القانوني لعقود تمثيل اللاعبين المحترفين أهمية كبيرة من الناحية النظرية والعملية، ولذلك أصدرت الفيفا لائحة جديدة للعمل مع الوسطاء في مجال رياضة كرة القدم بدلاً من لائحة وكلاء اللاعبين التي كانت سائدة من قبل، كما ألزمت الاتحادات الوطنية بوجوب العمل بها من خلال إصدار لوائح وطنية تتفق مع أحكامها. ونتناول في ضوء اللوائح الدولية والوطنية بيان، المقصود بوسيط اللاعبين، والخصائص التي تتحلي بها العقود التي يبرمها هؤلاء الوسطاء، والأحكام القانونية التي تنظمها، والحقوق التي يتمتع بها وسيط اللاعبين، والالتزامات الواقعة على عاتقه.

Abstract

Regulation of contracts for the representation of professional players has great theoretical and practical importance; The FIFA has issued a new regulations to deal with football intermediaries instead of the previously exist provision of the former players' agents. The FIFA also committed the national associations to use these new regulations through issuing new national provisions. Regarding the international and national regulations, we address the meaning of the football intermediaries, the characteristics of the contracts concluded by such intermediaries and its legal provisions, the rights of the football intermediaries, and the obligations incumbent on them.

About the journal
JournalJournal of Legal Sciences
PublisherUniversity of Baghdad
Open AccessYes